Isnin, 2 Februari 2015

Emas dilihat jatuh sedikit selepas Keuntungan Jumaat


Isnin 2 Feb 2015 08:23

(Kitco News) - Harga emas adalah sederhana rendah dalam dagangan Amerika pada awal Isnin, pada pembetulan teknikal dari keuntungan dilihat Jumaat. Ia satu permulaan yang lebih tenang untuk minggu dagangan, berikutan tempoh aktif dilihat pada minggu lepas. Ini membolehkan beberapa penyatuan teknikal pada carta. April Comex, emas kali terakhir turun $ 5,40 pada $ 1,273.80 auns. Mac Comex, perak terakhir diniagakan turun $ 0,118 pada $ 17,085 auns.
Pasaran dunia adalah sedikit lebih tenang semalaman. Indeks saham AS yang sempit bercampur-campur dalam dagangan elektronik awal. Amerika Syarikat indeks dolar lebih rendah dan harga minyak mentah yang lebih tinggi.

Pasaran saham Eropah adalah lebih lemah pada Isnin berikutan kebimbangan yang terlintas tentang rundingan hutang Kesatuan Eropah dengan Greece, berikutan kemenangan minggu lepas yang meletakkan puak berhaluan kiri, anti-penjimatan Perdana Menteri yang berkuasa. Firma data Markit dilaporkan Euro zon, pengurus pembelian indeks meningkat kepada 51.0 pada bulan Januari daripada 50.6 pada bulan Disember. Beberapa di bawah 50.0 menunjukkan penguncupan.
Dalam berita hujung minggu lain, indeks pengurus pembelian China merosot buat kali pertama dalam tempoh hampir tiga tahun. China PMI rasmi datang pada 49.8 pada bulan Januari. HSBC China pembuatan PMI telah dikeluarkan Isnin dan datang pada 49.7 pada Januari berbanding 49.6 pada bulan Disember. Data PMI jatuh ke dalam kem yang menganggap bank pusat China akan memudahkan lagi dasar monetarinya pada satu ketika di masa akan datang yang terdekat.
The ruble Rusia tenggelam berbanding dolar AS hari ini, berikutan laporan hujung minggu yang berkata keluaran dalam negara kasar Rusia akan merosot sebanyak 3% pada tahun 2015.



Data ekonomi AS yang dijadual dikeluarkan Isnin termasuk pendapatan peribadi dan perbelanjaan, pembuatan indeks pengurus pembelian 'AS (PMI), perbelanjaan pembinaan, laporan pembuatan ISM pada perniagaan, dan pembuatan global PMI.

(Nota: Ikuti saya di Twitter - @ jimwyckoff - untuk berita terkini pasaran.)

Wyckoff itu Rating Risiko harian: 5.5 (Trader dan penghindaran risiko pasaran pelabur tidak berminat pada masa ini, namun terdapat unsur di dunia yang boleh mengubah cara berfikir yang terburu-buru.)

(Wyckoff itu Rating Risiko harian adalah cara anda untuk dengan cepat mengukur selera risiko pelabur di pasaran dunia setiap hari. Setiap hari saya menilai "risiko-off" trader mentaliti "risiko-on" atau di pasaran dengan bacaan berangka 1 hingga 10, dengan 1-kurangnya mengelak risiko (risiko paling-pada) dan 10 digunakan dengan lebih mengelak risiko (risiko-off), dan 5 yang neutral.

The London a.m penetapan emas adalah $ 1,274.25 berbanding petang sebelumnya penetapan sebanyak $ 1,260.25. Laporan Isnin berkata London Bullion Market Association akan melancarkan emas elektronik pada Mac.

Secara teknikal, kenaikan harga emas masih mempunyai kelebihan teknikal keseluruhan jangka masa terdekat yang sedikit tetapi perlu menunjukkan kuasa segar tidak lama lagi untuk menyimpannya. Emas dijangka naik jika dapat bertahan pada paras $ 1,300.00.Namun Jangka masa terdekat penurunan harga objektif sokongan teknikal, jika jatuh di paras $ 1,239.00. Paras rintangan pertama dilihat pada $ 1,280.00 dan kemudian pada tinggi semalaman sebanyak $ 1,284.10. Paras sokongan pertama dilihat pada $ 1,265.00 dan kemudian pada rendah Jumaat sebanyak $ 1,257.00.


Mac niaga hadapan untuk Perak masih mempunyai kelebihan teknikal keseluruhan jangka masa terdekat yang sedikit tetapi perlu menunjukkan lebih kuasa tidak lama lagi untuk menyimpannya. Peningkatan harga pelarian objektif, seterusnya harga tutup di atas ketahanan teknikal yang pada Paras $ 18,00 auns. Harga Kelemahan seterusnya pelarian objektif untuk naik, ditutup pada harga di bawah paras sokongan padu iaitu pada $ 16,00. Paras rintangan pertama dilihat pada tinggi semalaman $ 17,305 dan kemudian pada $ 17,50. Paras sokongan seterusnya adalah rendah minggu lepas sebanyak $ 16,74 dan kemudian pada di rendah minggu ini $ 16,50.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan